Klas B8
Cnopiusklas B8 Prikbord met informatie bestemd voor leerlingen en ouders van groep B8, die op vrijdag bijeen komt. Leerkracht: Berthine Boorsma |
Cnopius tijdens de lockdown Alle informatie over hoe Cnopius zal verlopen tijdens de lockdown gaat per mail naar de ouders en scholen van deelnemende leerlingen. Mocht u geen mail hebben gehad, dan vragen wij u om contact op de nemen met de betreffende Cnopiusleerkracht van uw kind/leerling. Elke week mee: agenda/planner etui map Chinees map schoolwerk Schoolwerk: Vrijdag 12 maart: 2 uur werken aan jouw eigen project, zie classroom voor feedback en uitleg Vrijdag 5 maart: 2 uur werken aan jouw eigen project, zie classroom voor feedback en uitleg Vrijdag 19 februari 2 uur werken aan jouw eigen project, zie classroom voor feedback en uitleg Vrijdag 12 februari: 2 uur werken aan jouw eigen project, beantwoorden vergelijkingsvraag. - Als je het nog niet hebt gedaan: vul zo snel mogelijk het formulier in om je keuze voor een onderwerp te maken. Pas na akkoord van juf kun je beginnen aan het beantwoorden. - Als je het nog niet gedaan hebt: vul zo snel mogelijk jouw rapport in. Woensdag niet gedaan? Dan krijg je een rapport zonder leerlingdeel.
Vrijdag 5 februari: 1,5 uur Creatief denken, Be creative boekje: Eigen stijl 30 min: opdracht 1, 2 en 3 30 min: opdracht 4, 5 en 6 30 min: opdracht 7 en 8 En 30 minuten: eigen project (zie classroom). Uitleg en eisen: zie classroom. Daarnaast vul je het eigen deel van het rapport in als je dat nog niet gedaan hebt.
Vrijdag 29 januari: Kien: Kalender en schrikkeljaar Eisen: - waar mogelijk berekeningen opschrijven.
Vrijdag 22 januari: Leren leren: Oud en Nieuw 1. Tekst lezen en woorden opzoeken die je nog niet kent. 2. 10 toetsvragen bedenken bij de tekst 3. Antwoordblad met normering maken voor de toets. 30 minuten: tekst lezen en woorden opzoeken 30 minuten: 5 toetsvragen bedenken en antwoorden opschrijven 30 minuten: 5 toetsvragen bedenken en antwoorden opschrijven 30 minuten: normering voor toets maken
Vrijdag 15 januari: Taal - Goeiemoggel Eisen: Zie opdrachtblad in Classroom. 30 min: opdracht 1 tekst kiezen en starten met veranderen 30 min: opdracht 1 afmaken 30 min: opdracht 2 30 min: opdracht 3 Inleveren als we weer fysiek lesgeven bij Cnopius, dus goed bewaren in je map!
Vrijdag 8 januari Creatief denken - Fantasalië Maak jouw onderdeel of onderdelen. (Je hebt opgeschreven wat jouw onderdeel is, zie de opdracht.) Werk 2 uur aan de opdracht, ben je eerder klaar, werk dan aan een opdracht van de verrijkingskalender. Maak je eigen planning voor jouw onderdelen. Bijvoorbeeld: Maandag: 20 minuten brainstormen en ideeën opschrijven 10 minuten beste idee kiezen (het beste idee is origineel bedacht, kan goed uitgewerkt worden en is door een ander goed te begrijpen). Dinsdag: 30 minuten: idee uitwerken en kladversie maken Woensdag: 30 minuten: werken aan nette versie Donderdag: 30 minuten: nette versie afmaken. Eisen: - Brainstorm ideeën opschrijven en meenemen - Netjes en verzorgd - Origineel bedacht - Een ander kan het begrijpen
Verrijkingskalender 1 of 2 uur werken aan een opdracht (of opdrachten) van de verrijkingskalender of werk afmaken van eerdere opdrachten. Chinees:
Huiswerk Chinees HSK: Vrijdag 19 maart: Maken herhalingsles (zie classroom). Leren woorden en teksten les 1 t/m 10. Luisteren en oefenen met de dialogen les 10. Van Chinese karakters <-> Nederlands, van Chinese karakters <-> pinyin en van pinyin <-> Nederlands (alle opdrachten en gebruik de geluidsfragmenten als dat erbij staat) Toets les 1-10 op 19 maart.
Vrijdag 5 maart: Maken werkboek les 10 Leren woorden en teksten les 1 t/m 10. Luisteren en oefenen met de dialogen les 10. Van Chinese karakters <-> Nederlands, van Chinese karakters <-> pinyin en van pinyin <-> Nederlands (alle opdrachten en gebruik de geluidsfragmenten als dat erbij staat)
Vrijdag 12 februari: Maken werkboek les 9 Leren woorden en teksten les 1 t/m 9. Luisteren en oefenen met de dialogen les 9. Van Chinese karakters <-> Nederlands, van Chinese karakters <-> pinyin en van pinyin <-> Nederlands (alle opdrachten en gebruik de geluidsfragmenten als dat erbij staat)
Vrijdag 29 januari: Maken werkboek les 8 Leren woorden en teksten les 1 t/m 8. Luisteren en oefenen met de dialogen les 8. Van Chinese karakters <-> Nederlands, van Chinese karakters <-> pinyin en van pinyin <-> Nederlands (alle opdrachten en gebruik de geluidsfragmenten als dat erbij staat) TOETS t/m les 8
Vrijdag 15 januari huiswerk Maken werkboek les 7 Leren woorden en teksten les 1 t/m 7. Luisteren en oefenen met de dialogen les 7. Van Chinese karakters <-> Nederlands, van Chinese karakters <-> pinyin en van pinyin <-> Nederlands (alle opdrachten en gebruik de geluidsfragmenten als dat erbij staat)
|
Chinees: http://www.hello-world.com/games/bingo.php/?language=Mandarin&translate=English&activity=numbers0
kies: Chinees snel naar: hoor uitspraak, deel 1 klik op 'ga' kies les 1 dit kun je downloaden en dan openen. Alles kun je oefenen. Voor het juist schrijven van de karakters gebruik je de volgende site: tik in : 'e stroke'. er verschijnt iets met animation, meteen bovenaan Als je dit aanklikt, kun je een karakter invullen ( denk aan je huiswerk, ten moest je via google translate ook karakters halen uit pinyin) kijk goed hoe het wordt voorgedaan! Heel veel succes!! Maak 10 en 12 van je boekje. Leer van internet uitspraak en manier van noteren
Dit is het mailadres van de juf:
oude methode Chinees: http://www.hwjyw.com/textbook/dzjc/zh/cd1/default.htm
Bingo: chinees.tv: http://educatie.ntr.nl/chinees/spelletjes.jsp
http://www.hwjyw.com/textbook/dzjc/zh/cd1/main1/index.htm
http://www.hwjyw.com/textbook/dzjc/zh/cd1/default.htm
Bingo: chinees.tv: http://educatie.ntr.nl/chinees/spelletjes.jsp
|