onderwijs op maat

voor hoogbegaafde leerlingen

Klas B8

Cnopiusklas B8

Prikbord met informatie bestemd voor leerlingen en ouders van groep B8, die op vrijdag bijeen komt.

Leerkracht: Berthine Boorsma

Cnopius tijdens de lockdown

Alle informatie over hoe Cnopius zal verlopen tijdens de lockdown gaat per mail naar de ouders en scholen van deelnemende leerlingen. Mocht u geen mail hebben gehad, dan vragen wij u om contact op de nemen met de betreffende Cnopiusleerkracht van uw kind/leerling. 


Elke week mee: 

agenda/planner

etui

map Chinees

map schoolwerk


Schoolwerk en huiswerk: 

Schoolwerk:

Vrijdag 21 mei:

Creatief denken: voor het goede doel. 

Eisen en planning, zie classroom. 

Gedicht en breinkraker

Eisen en planning, zie classroom.  

 

Huiswerk starters Chinees:

Vrijdag 21 mei:

Thema 2, les 1.
- Les volgen via classroom
- draaikaartjes maken
- woorden leren
- werkblad na les 1 maken

TOETS pinyin maken op uiterlijk 12 mei. 

Huiswerk Chinees HSK:   

Vrijdag 23 april:

- Les volgen (zie classroom).
- Maken werkboek les 13
- Maken draaikaartjes voor les 13
- Luisteren en oefenen met de dialogen les 13
- Leren woorden en teksten les 1 t/m 13 Leren van Chinese karakters <-> Nederlands, van Chinese karakters <-> pinyin en van pinyin <-> Nederlands.
(alle opdrachten maken en gebruik de geluidsfragmenten als dat erbij staat)

Toets les 1-12 maken op uiterlijk 12 mei. 

 



Eerder schoolwerk:

Vrijdag 23 april:

Creatief denken: voor het goede doel. 

Eisen en planning, zie classroom. 

 

Vrijdag 16 april:

Dat ik nog rotter dam... en Kien deelbaarheid afmaken. 

Klaar? Extra of verrijkingskalender. 

 

Vrijdag 2 april: 

Taal - Dat ik nog rotter dam...

Je hoeft het niet in te leveren, want je maakt het gewoon in je map. Bewaar het goed voor als we weer bij Cnopius zijn en hou je map volgende week tijdens de online les bij de hand.

Uitleg en eisen staan in classroom.

Vrijdag 9 april:

Kien - deelbaarheid. 

 

Vrijdag 26 maart: 

Creatief denken - win de gouden munten. 
Opdracht en eisen, zie classroom. 

Vrijdag 19 maart:

2 uur werken aan het project:

Vragen afmaken/verbeteren en deze fase afronden. 

Uitleg en het document om in te werken staan in classroom. 

Vrijdag 12 maart:

2 uur werken aan jouw eigen project, zie classroom voor feedback en uitleg

Vrijdag 5 maart:

2 uur werken aan jouw eigen project, zie classroom voor feedback en uitleg

Vrijdag 19 februari

2 uur werken aan jouw eigen project, zie classroom voor feedback en uitleg

Vrijdag 12 februari:

2 uur werken aan jouw eigen project, beantwoorden vergelijkingsvraag.

- Als je het nog niet hebt gedaan: vul zo snel mogelijk het formulier in om je keuze voor een onderwerp te maken. Pas na akkoord van juf kun je beginnen aan het beantwoorden. 

- Als je het nog niet gedaan hebt: vul zo snel mogelijk jouw rapport in. Woensdag niet gedaan? Dan krijg je een rapport zonder leerlingdeel. 

 

Vrijdag 5 februari:

1,5 uur Creatief denken, Be creative boekje: Eigen stijl

30 min: opdracht 1, 2 en 3

30 min: opdracht 4, 5 en 6

30 min: opdracht 7 en 8

En 30 minuten: eigen project (zie classroom). 

Uitleg en eisen: zie classroom. 

Daarnaast vul je het eigen deel van het rapport in als je dat nog niet gedaan hebt. 

 

Vrijdag 29 januari:

Kien: Kalender en schrikkeljaar

Eisen:

- waar mogelijk berekeningen opschrijven. 

 

Vrijdag 22 januari:

Leren leren: Oud en Nieuw

1. Tekst lezen en woorden opzoeken die je nog niet kent. 

2. 10 toetsvragen bedenken bij de tekst

3. Antwoordblad met normering maken voor de toets. 

30 minuten: tekst lezen en woorden opzoeken

30 minuten: 5 toetsvragen bedenken en antwoorden opschrijven

30 minuten: 5 toetsvragen bedenken en antwoorden opschrijven

30 minuten: normering voor toets maken

 

Vrijdag 15 januari:

Taal - Goeiemoggel

Eisen:

Zie opdrachtblad in Classroom. 

30 min: opdracht 1 tekst kiezen en starten met veranderen

30 min: opdracht 1 afmaken

30 min: opdracht 2

30 min: opdracht 3

Inleveren als we weer fysiek lesgeven bij Cnopius, dus goed bewaren in je map!

 

Vrijdag 8 januari

Creatief denken - Fantasalië 

Maak jouw onderdeel of onderdelen. (Je hebt opgeschreven wat jouw onderdeel is, zie de opdracht.)

Werk 2 uur aan de opdracht, ben je eerder klaar, werk dan aan een opdracht van de verrijkingskalender.

Maak je eigen planning voor jouw onderdelen.

Bijvoorbeeld:

Maandag: 20 minuten brainstormen en ideeën opschrijven

10 minuten beste idee kiezen (het beste idee is origineel bedacht, kan goed uitgewerkt worden en is door een ander goed te begrijpen).

Dinsdag: 30 minuten: idee uitwerken en kladversie maken

Woensdag: 30 minuten: werken aan nette versie

Donderdag: 30 minuten: nette versie afmaken.

Eisen: 

- Brainstorm ideeën opschrijven en meenemen

- Netjes en verzorgd

- Origineel bedacht

- Een ander kan het begrijpen 

 

Verrijkingskalender

1 of 2 uur werken aan een opdracht (of opdrachten) van de verrijkingskalender of werk afmaken van eerdere opdrachten.


Eerder huiswerk Chinees: 

Huiswerk starters Chinees:

Vrijdag 23 april:

Thema 1, les 3.
- Les maken
- Pinyin oefenen

TOETS pinyin op 23 april. 

Vrijdag 9 april:

Thema 1, les 2.
- Les maken
- Pinyin oefenen

Vrijdag 19 maart:

Thema 1, les 1. 
- Les maken
- Pinyin oefenen

 

Huiswerk Chinees HSK:   

Vrijdag 23 april:

- Les volgen (zie classroom).
- Maken werkboek les 12
- Maken draaikaartjes voor les 12
- Luisteren en oefenen met de dialogen les 12
- Leren woorden en teksten les 1 t/m 12 Leren van Chinese karakters <-> Nederlands, van Chinese karakters <-> pinyin en van pinyin <-> Nederlands.
(alle opdrachten maken en gebruik de geluidsfragmenten als dat erbij staat)

23 april is de toets over les 1-12. 

Vrijdag 9 april:

- Les volgen (zie classroom).
- Maken werkboek les 11
- Maken draaikaartjes voor les 11
- Luisteren en oefenen met de dialogen les 11.
- Leren woorden en teksten les 1 t/m 11 Leren van Chinese karakters <-> Nederlands, van Chinese karakters <-> pinyin en van pinyin <-> Nederlands.
(alle opdrachten maken en gebruik de geluidsfragmenten als dat erbij staat)

Uiterlijk 26 maart maak je de toets van les 1-10!

 

Vrijdag 19 maart:

Maken herhalingsles (zie classroom). 

Leren woorden en teksten les 1 t/m 10.

Luisteren en oefenen met de dialogen les 10.

Van Chinese karakters <-> Nederlands, van Chinese karakters <-> pinyin en van pinyin <-> Nederlands

(alle opdrachten en gebruik de geluidsfragmenten als dat erbij staat)

Toets les 1-10 op 19 maart. 

 

Vrijdag 5 maart:

Maken werkboek les 10

Leren woorden en teksten les 1 t/m 10.

Luisteren en oefenen met de dialogen les 10.

Van Chinese karakters <-> Nederlands, van Chinese karakters <-> pinyin en van pinyin <-> Nederlands

(alle opdrachten en gebruik de geluidsfragmenten als dat erbij staat)

 

Vrijdag 12 februari:

Maken werkboek les 9

Leren woorden en teksten les 1 t/m 9.

Luisteren en oefenen met de dialogen les 9.

Van Chinese karakters <-> Nederlands, van Chinese karakters <-> pinyin en van pinyin <-> Nederlands

(alle opdrachten en gebruik de geluidsfragmenten als dat erbij staat)

 

Vrijdag 29 januari:

Maken werkboek les 8

Leren woorden en teksten les 1 t/m 8.

Luisteren en oefenen met de dialogen les 8.

Van Chinese karakters <-> Nederlands, van Chinese karakters <-> pinyin en van pinyin <-> Nederlands

(alle opdrachten en gebruik de geluidsfragmenten als dat erbij staat)

TOETS t/m les 8

 

Vrijdag 15 januari huiswerk

Maken werkboek les 7

Leren woorden en teksten les 1 t/m 7.

Luisteren en oefenen met de dialogen les 7.

Van Chinese karakters <-> Nederlands, van Chinese karakters <-> pinyin en van pinyin <-> Nederlands

(alle opdrachten en gebruik de geluidsfragmenten als dat erbij staat)

 

 

 

 

 

Chinees: 

http://www.hello-world.com/games/bingo.php/?language=Mandarin&translate=English&activity=numbers0

 

www.digischool.nl

kies: Chinees

snel naar: hoor uitspraak, deel 1

klik op 'ga'

kies les 1

dit kun je downloaden en dan openen. Alles kun je oefenen.

Voor het juist schrijven van de karakters gebruik je de volgende site:

google

tik in : 'e stroke'.

er verschijnt iets met animation, meteen bovenaan

Als je dit aanklikt, kun je een karakter invullen ( denk aan je huiswerk, ten moest je via google translate ook karakters halen uit pinyin)

kijk goed hoe het wordt voorgedaan!

Heel veel succes!!

Maak 10 en 12 van je boekje. Leer van internet uitspraak en manier van noteren

  


 

Dit is het  mailadres van de juf:

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

 

oude methode Chinees:

 http://www.hwjyw.com/textbook/dzjc/zh/cd1/default.htm 

 

Bingo: chinees.tv:    http://educatie.ntr.nl/chinees/spelletjes.jsp 

 

http://www.hwjyw.com/textbook/dzjc/zh/cd1/main1/index.htm

 

 http://www.hwjyw.com/textbook/dzjc/zh/cd1/default.htm 

 

 

Bingo: chinees.tv:    http://educatie.ntr.nl/chinees/spelletjes.jsp