Dit is het prikbord met informatie bestemd voor leerlingen en ouders van groep CBB10, die op vrijdag bijeen komt aan de Westerlaan bij juf Marah.
Elke week mee:
– Map schoolwerk
– Map Chinees
– Etui
– Planner
Schoolwerk
Af op 19 april:
Wat: Creatief denken – Zing maar mee!
Je hebt de opdracht los meegekregen, hij staat ook hier: Zing maar mee!
Let erop: Als je hem in een kleuterklas durft te zingen, zorg dan voor foto’s of een filmpje.
- Planning:
- Dag 1:
- Brainstormen: Bedenk op welke melodie jij een nieuw kinderlied gaat bedenken of bedenk een eigen melodie
- Brainstormen: Over welk onderwerp of onderwerpen moet het liedje gaan? bv dieren, sterren, de zee
- Dag 2: Start met het schrijven van je liedje. Let op:
- Je gebruikt makkelijke woorden en korte zinnen
- bedenk een leuk refrein wat steeds terugkomt
- Bedenk leuke pasjes of bewegingen, dat vinden kleine kinderen leuk en zo onthouden ze de tekst beter
- Dag 3: Je schrijft je liedje nu af en laat deze lezen/horen aan een leerkracht van groep 1 of 2.
- Dag 4: Verbeter je liedje als je tips hebt gekregen en maak je net versie van het liedje en bereid je presentatie voor
- Eisen:
- Het onderwerp van het lied is geschikt voor kleuters
- Het liedje is makkelijk aan te leren, het zijn korte zinnen met eenvoudige woorden
- Je hebt eenvoudige bewegingen bedacht die passen bij het lied
- Je hebt je lied netjes geschreven/uitgeprint
Af op 26 april:
Wat: Gedichten – Groeten
Dag 1:
- Zoek 5 overeenkomsten en verschillen in de gedichten
- Verzin wat jij wil begroeten in je gedicht
Dag 2:
- Maak je gedicht, ongeveer 12 regels. Denk aan een rijmschema
Dag 3:
- Maak je gedicht verder. Kijk naar de rubric voor de eisen.
Dag 4:
- Maak je gedicht af, denk aan je lay-out.
- Klaar? Maak een tekening bij je gedicht
Eisen: Kijk naar de rubric onder het +je.
Af op 17 mei:
- elke dag 30 min. aan je eigen project werken. Werk alle vragen goed uit, zodat je op 17 mei aan je presentatie kan beginnen. Heb je het al eerder af? Dan kan je alvast beginnen met je presentatie. Wel ervoor zorgen dat je de vragen goed uitgediept hebt!
Huiswerk Chinees
Thema Familie
Huiswerk af op 12 april
- Maak de draaikaartjes van de woorden met karakter, pinyin en betekenis van les 1 thema familie
- Luister meerdere keren naar het geluidsfragment van de woorden
- Start met het leren van de woorden
Huiswerk af op 19 april
- Luister meerdere keren naar het geluidsfragment van de woorden
- Leer de woorden van les 1
- Maak werkblad na les 1
- De zinnen kun je alvast bekijken, maar hoef je pas na les 3 te leren
Huiswerk af op 26 april
- Maak de draaikaartjes van de woorden met karakter, pinyin en betekenis van les 2 thema familie
- Luister meerdere keren naar het geluidsfragment van de woorden
- Start met het leren van de woorden
Huiswerk af op 17 mei
- Maak werkblad na les 2
- Luister meerdere keren naar het geluidsfragment van de woorden
- Leer de woorden van les 1 en 2
- De zinnen kun je alvast bekijken, maar hoef je pas na les 3 te leren
Huiswerk af op 24 mei
- Maak de draaikaartjes van de woorden met karakter, pinyin en betekenis van les 3 thema familie
- Luister meerdere keren naar het geluidsfragment van de woorden
- Start met het leren van de zinnen
Huiswerk af op 31 mei
- Leer de zinnen en woorden van les 1+2+3 en maak werkblad na les 3
- Maak werkblad na les 3
- Luister meerdere keren naar het geluidsfragment van de woorden
Toets thema familie 31 mei
Tijdens elk thema moet je ook steeds het vorige thema blijven herhalen tijdens het leren.
Liedje tellen
Spelletjes getallen
https://wordwall.net/resource/3982058/mandarin-chinese/number-in-chinese
https://wordwall.net/resource/6154913/number-match-chinese
https://wordwall.net/resource/3144882/english/%e6%95%b0%e5%ad%97
https://wordwall.net/resource/22588174/number-games-1-10
https://wordwall.net/resource/9845681/chinese-number-review-1-20
Letters
Chinese Pinyin Chart with Audio (purpleculture.net)
Wil je weten hoe de karakters geschreven worden? Kijk op de eStroke Animated Chinese Character